CV-ul face diferenta

Industria IT din Romania a avut o crestere extraordinara in ultimii ani, dar pe langa numarul mare de companii si pozitii disponibile si concurenta pentru un ocuparea unui post este la fel de mare.

Astfel asa cum reiese si din titlul acestui articol, in cele ce urmeaza, vom parcurge impreuna cativa pasi simpli pentru realizarea unui CV care poate face diferenta. Cu alte cuvinte, incercam sa venim in sprijinul tau cu cateva „tips-uri” cum sa iti evidentiezi CV-ul si care ar trebui sa fie strategia ta atunci cand aplici pentru un job.

Curriculum Vitae-ul reprezinta poarta spre o companie, ce ne poate oferi posibilitatea unui loc de munca si a unei cariere de succes. Insa, atunci cand redactam un CV, de cele mai multe ori pierdem din vedere ca acesta reprezinta in primul rand imaginea noastra in fata unei companii, este cartea ta de vizita, ce trebuie sa atraga atentia.

Din comoditate sau din lipsa timpului, ne rezumam de cele mai multe ori la o simpla prezentare a experientei in domeniu, a studiilor de specialitate, dar uitam un aspect esential.Cum scoatem in evidenta toate acestea? Cum ne diferentiem de ceilalti?

Asa cum mentionam inca de la inceput, concurenta de pe piata locurilor de munca din domeniul IT din tara noastra este destul de ridicata, asadar, in primul rand, ar trebui sa luam in considerare aspectele ce fac diferenta.

Considera CV-ul tau un produs pe care vrei sa il vinzi!

Plecand de la aceasta premiza vei observa ca nu doar experienta sau studiile in domeniu vor face diferenta cat si

aspectul CV-ului si cum sunt evidentiate toate informatiile ce sunt cuprinse in acesta. Cu cat vor fi mai evidentiate elementele principale, cu atat impactul vizual va fi mai mare si va oferi sansa ca acesta sa fie atractiv pentru o potentiala companie. Considerand CV-ul ca un produs al tau, vei intelege de ce este nevoie si de o strategie, ori de cate ori dorim sa aplicam pentru o pozitie in cadrul unei companii.

Cum redactez un CV ?

Este recomandat ca informatiile continute sa nu depaseasca doua pagini A4. Trebuie sa iei in considerare ca in cadrul procesului de recrutare fluxul de informatii pe care un reprezentant al departamentului de resurse umane il primeste este destul de ridicat. Trebuie sa ai in vedere ca informatia pe care o transmiti sa fie cat mai bine structurata pentru a putea fi parcursa eficient in timp relativ scurt.

Atentie la ortografie si gramatica! Principalul impact negativ asupra unui CV il au greselile de ortografie si de gramatica. Nu te grabi atunci cand redactezi CV-ul. Citeste cu atentie de mai multe ori ce ai scris si chiar iti recomandam sa rogi un prieten sa reciteasca CV-ul inainte de a-l finaliza.

Foloseste drept titlu numele tau in loc de “Curriculum Vitae” – multe persoane folosesc “Curriculum Vitae” ca si titlu, nu este neaparat gresit, insa impactul va fi mai mare daca vei folosi numele tau si datele principale de contact ca si titlu. Vor fi astfel mai vizibile si mai usor de retinut. Nu uita, CV-ul este imaginea ta, asadar ar trebui sa iti poarte numele.

Informatiile referitoare la educatie si experienta trebuie redactate in ordine cronologica inversa. Un potential angajator va avea in primul rand in vedere situatia ta actuala. Asadar cand vei redacta sectiunea dedicata studiilor vei trece in primul rand ultima forma de invatamant absolvita, urmata de celalte studii anterioare. Acest aspect trebuie luat in considerare si pentru experienta in domeniu.

Este important sa nu existe perioade de timp foarte mari intre formele de educatie sau experienta. Companiile prefera ca acest parcurs sa fie neintrerupt, sau sa nu existe o frecventa prea mare de locuri de munca ocupate intr-un timp scurt. Daca totusi te confrunti cu o astfel de situatie (de exemplu ai urmat studiile masterale dupa abia 3 ani de la finalizarea studiilor universitare, sau in ultimii 2 ani ai avut mai multe locuri de munca), ar fi deosebit de important sa poti prezenta o explicatie plauzibila pentru aceste aspecte.

Asa cum vorbeam anterior, putem considera CV-ul ca un produs al tau, ca o unealta de marketing ce iti vinde imaginea. De aceea, este foarte important formatul si aspectul acestuia si din punct de vedere estetic.

Recomandarea noastra privind aspectul CV-ului este sa aiba urmatoarele caracteristici :

– Textele sa fie aliniate conform unor margini stabilite standard pentru toate sectiunile.

– Foloseste “bullet points” in locul paragrafelor – acest lucru il va face mai usor de parcurs.

– Marimea fontului sa nu fie mai mare de 11 sau 12 si foloseste un singur tip de font sau stil.

– Pentru evidentierea titlurilor sectiunilor (exemplu: educatie, experienta, etc.) foloseste de fiecare data aceleasi caractere, ce pot fi bold sau subliniate.

– Este de preferat ca aspectul CV-ului sa fie cat mai aerisit si lizibil .

Atunci cand redactezi CV-ul, trebuie sa fii sincer in primul rand cu tine. Nu uita ca toate aceste informatii le vei transmite unei persoane care nu te cunoaste si nu stie care iti sunt telurile si realizarile pana in acel moment.

Dar atentie, nu toate certificatele sau diplomele obtinute sunt importante pentru o companie. Asadar, noteaza doar informatiile ce le consideri importante si relevante pentru pozitia la care aplici.

Testul celor 20 de secunde

In procesul de recrutare pentru o anumita pozitie, majoritatea companiilor urmaresc un anumit set de aptitudini, calitati si nivel de experienta. Asadar, de cele mai multe ori reprezentantilor departamentului de resurse umane le sunt necesare decat 20 de secunde pentru a scana initial vizual un CV, pentru a identifica elementele/criteriile cheie pe care acestia le cauta.

Inainte de a finaliza CV-ul realizeaza acest test de 20 de secunde!

Poate o companie sa observe in timp relativ scurt calitatile si aptitudinile pe care le cauta?

Nu te grabi si reia acest test ori de cate ori este necesar. Poti ruga chiar un prieten sa realizeze acest test.

Evidentiaza mereu elementele/criteriile esentiale cautate de companie pentru pozitia la care aplici.

CV-ul unealta de marketing?

Nu uita ca CV-ul tau nu reprezinta o simpla prezentare a realizarilor personale si profesionale, ci poate fi considerat ca o unealta de marketing ce iti aduce sansa unui interviu pentru ocuparea unei pozitii in cadrul unei companii.

CV-ul trebuie sa demonstreze potentialul tau si aportul pe care l-ai putea aduce companiei.

De exemplu, o companie primeste CV-uri de la foarte multi studenti, sau proaspat absolventi, ce au experienta similara in domeniu, sau detin aceleasi calificari profesionale. Principala diferenta o vor face realizarile personale in

domeniu si aportul pe care l-au avut acestia in realizarea unor proiecte, joburi part-time sau internship-uri.

Este deosebit de important sa prezentam in cadrul CV-ului, nu doar principala activitate si responsabilitatile dintr-o pozitie anterioara, ci si exemple pentru a demonstra si evidentia aportul adus in cadrul companiei respective.

Exemplu:

In loc de:

  • Suport tehnic pentru diferiti clienti ai companiei.

Evidentiem:

  • Identificarea si solutionarea unor probleme tehnice ale clientilor companiei , precum si prevenirea unor probleme tehnice adiacente ce au redus semnificativ numarul sesizarilor din partea clientilor.

CV adaptat- strategie de aplicare

Adapteaza-ti CV-ul in 3 pasi simpli:

Pasul 1 – analizeaza cerintele companiei pentru pozitia la care aplici.

In principiu, companiile te vor ajuta sa intelegi care este candidatul cu sanse mari pentru ocuparea pozitiei vacante. Unele companii vor prezenta descrierea detaliata a pozitiei, alaturi de cerintele referitoare la calitatile, aptitudinile si experienta esentiala pentru ocuparea pozitiei. In plus, trebuie sa tii cont ca, doar informatiile dintr-un anunt de angajare nu sunt suficiente pentru a cunoaste compania si pentru a intelege mai exact care sunt criteriile de selectie pentru ocuparea unei pozitii. Trebuie sa obtii informatiile din spatele anuntului de recrutare. Asta va insemna sa analizezi website-ul si canalele social media ale companiei, astfel vei intelege unde se situeaza in prezent compania, care sunt proiectele ce le desfasoara. Astfel, vei putea decide care dintre informatiile din CV-ul tau trebuie evidentiate pentru a atrage atentia companiei.

Pasul 2 – Identifica, evidentiaza, aplica.

Gandeste-te la exemple din realizarile personale ce pot demonstra ca tu ai experienta, aptitudinile si calitatile pe care compania le cauta. Alege acele exemple care vor convinge ca tu ai potentialul pentru a aduce un plus de valoare companiei. Aceste exemple pot veni din nivelul de studii acumulate, traininguri, experienta unor proiecte similare, experienta din voluntariat, internship-uri, activitati extracurriculare, diplomele si certificatele obtinute, din domeniile personale de interes si chiar hobby-uri.

Asadar:

Identifica – incearca sa intelegi necesitatile companiei.

Evidentiaza – alege exemple relevante din experienta personala.

Aplica – foloseste exemplele pentru a demonstra potentialul si diferenta pe care o poti face.

Pasul 3 – Alege ordinea informatiilor

Atunci cand redactezi un CV adaptat pentru o anumita pozitie sau companie, este important sa alegi o ordine a informatiilor ce sunt prezentate, astfel incat sa fie cat mai evidente. Nu uita, pentru a redacta un CV adaptat cat mai relevant, ai nevoie de informatii despre compania la care aplici. Acesta poate fi o strategie care iti va aduce sansa unui interviu pentru pozitia vizata de tine. Nu te grabi, cerceteaza piata, compania, si scoate intotdeauna in evidenta doar experienta, aptitudinile si calitatile pe care le consideri relevante pentru job-ul la care aplici.

Nu trece cu vederea nici aspectul estetic al CV-ului.

Cu cat acesta este mai aerisit, lizibil si cu o structura omogena, cu atat va fi mai atractiv si mai usor de parcurs.

Toate informatiile din acest articol sunt doar cu caracter informativ. Nu putem garanta ca daca vei urma indeaproape pasii ce se regasesc aici vei obtine pozitia la care vei aplica. Acest lucru depinde foarte mult de nivelul tau de studii, experienta in domeniu si nu in ultimul rand de criteriile de selectie ale companiei la care aplici.

Mult succes!

Lasa un comentariu

Categorii

Techsylvania 2016

jsCamp 2016

Contact

JobApp. Cluj Napoca,
Romania office@jobapp.ro

NEWSLETTER